Beiträge von bugmen

    Also nachdem ich den Riemen mal rausgenommen hatte um sicher zu gehen dass es nicht die Lichtmaschine ist hab ich mal bei der Werkstatt meines Vertrauens vorbeigeschaut und er geht stark von einem Pleuellagerschaden aus. Mir wurde ein Motorenbauer empfohlen den ich heute mal besuchen sollte.

    Hi
    My car 2010 E91 had a BMW-branded Nuvi 715, which stopped working. So I found another used non-BMW Nuvi 760. This fits in the same holder/cradle installation above the center console (sample photo), and the 715 routed the navi-voice + Bluetooth-phone calls through the radio. But the 760 does not. I thought that would be simply PnP... :/ (It does charge and turn on/off with the ignition)
    Can I fix that? Thanks

    Question: Have my 2010 318d Touring with approx. one “major” mechanical failure per year been quite unlucky, or is that within the norm?
    Details here below, you may of course answer in German if you prefer..


    I bought it 2nd hand at 124.000 km in 2015, now in 2020 at 240.000 km.
    In that period 'unexpected' breadowns, totalling more than EUR 6.000. Approximate timeline, old-to-recent:

    • Rear brake dragging/overheating, eventually most parts incl. caliber replaced. EUR 1.000. (Opposite side looked new, so previous owner propably have had similar fail)
    • Leak/crack in exhaust system, weld fix. Cheap . :)
    • One front suspension spring broken. As consequence both dampers and one tire needed replacing, EUR 1.500.
    • Rear wheel bearing replaced (propably consequence of the brake overheating?) EUR ? 3-400 ?.
    • Hardy disk worn out, discovered and replaced during regular service. EUR 200
    • Rear ABS sensor ring (causing traction control error, cutting power), replaced. EUR 500.
    • Engine error lamp; turned out was broken EGR-valve, one glow plug cracked leaving particles in the cylinder! (all four then replaced) and air mass flow meter. EUR 2.500.


    This was not my expectation when choosing a E91 with a reputation for excellent reliability, and low fail rates. From now own at 10 years old and +250.000 km yes maybe, but not this much earlier ...
    Thanks for your opinion/comparisons.
    /Simon

    Guten Tag!


    Immoment sammelt sich bei mir innerhalb kurzer Zeit sehr viel Öl auf dem Unterbodenschutz des Motors an. Heute habe ich erst eine Unterbodenwäsche gemacht inkl. Demontage des Unterbodens, alles sauber gemacht etc.
    Dann 20min / 10km gefahren. Gerade nochmal geschaut und siehe da, wieder hat sich Öl unterm Motor angesammelt.


    Kann das was zu tun haben mit der Ventildeckeldichtung? Dort gibt es eine leichte Ölspur in Richtung Fahrer, allerdings längst nicht so viel, dass dies bis zum Boden tropfen würde und sich dort ansammelt. Kann der Ölverlust etwas mit dem Kettenspanner zu tun haben?


    Außerdem fällt mir auf, das ich im Stand einen stark stinkenden Geruch wahrnehme, inkl. gelegentlich leichter Dampf aus der Motorhaube (was ja für die Ventildeckeldichtung sprechen würde).
    Allerdings bin ich mir noch unschlüssig warum sich so viel Öl innerhalb so kurzer Zeit am Boden ansammelt.


    320i VFL Bj 2006 / 130tkm Laufleistung


    Kann mir da jemand weiterhelfen?