Beiträge von Kollegga

    Jo danke für den Tipp


    Hab mal grad auf n54tech gestöbert und PWM mit aufgenommen:



    [Blockierte Grafik: http://img4.fotos-hochladen.ne…/0903121039yblxip6qcf.jpg]


    PWM geht hoch und boost leak beginnt
    mit nem Post aus anderem Thread kombiniert: "pwm is the wastegate activity. You see it at 80, which is your lag fix working, then it slams shut and stays shut through the boost curve. Thats good, that means no leaks. "
    umgekehrt würds ja heissen: wastegate ist am arsch und boostleak beginnt?!



    EDIT:
    wastegate duty cycle = wastegate adaption value?!


    ders bei 130... das is wohl das untere ende der fahnenstange ^^

    Habs oben editiert,
    sind wohl 2 unterschiedliche Sachen!!!


    NLS und 2STEP


    Ärger mich nu, dass ich das ned mitbestellt hab bei meinem G5... dachte wäre nur 2STEP... wusste ned was NLS is



    arghs...
    wenn jmd was bei Terry bestellt kann er mir den NLS2STEP mitbestellen?!


    Sind 35 $...

    Using No-Lift-Shift (NLS)
    With this feature enabled, it is triggered while the car is moving AND when the throttle pedal is fully pressed AND when the clutch is depressed. To test it's functionality, go full throttle in a high gear (4th gear, for instance). While you are at full throttle, simply press the clutch. With NLS shift disabled, revs will suddenly climb and reach the factory 7000rpm limiter instantly. But with NLS enabled, ignition will be cut (and revs will immediately fall) once the clutch is depressed. With the ignition cut, you can upshift without ever needing to lift the throttle. With no throttle lift, the throttle blade will not close and boost will not be discharged through the bypass valves. Additionally, not lifting off the throttle will reduce the work you need to do and eliminate the possibility of a badly timed shift. It will also reduce shift times appreciably!


    Using 2-Step Rev Limiter
    With this feature enabled, it is triggered it when the car is stationary AND with the clutch pedal depressed. When these two conditions are met, you can floor the throttle pedal and engine speed will be limited to your 2-step RPM values. Ignition will be cut when revs reach the RPM@switch off value and then resume when revs falls below the RPM@switch on value. You can enable the 2-step rev limit feature for several seconds. The longer you keep it active, the more boost generated. At a rev limit of 2500rpm, you may only be able to build 1-2psi of boost. However, with a rev limit of 5000rpm, you may be able to build as much as 6-7psi of boost. Obviously, building too much boost at launch won't do you any good if you don't have enough traction. Otherwise, all you will get is wheelspin!


    Das ist wohl für Start aus dem Stand gedacht, weil Ladedruck aufgebaut wird.
    Kannst voll reintreten und der geht ned über Drehzahl X.
    Wenn du einkuppelst oder fährst ist der dann glaub ich bei dem normalen (2ten) Drehzahllimit.


    Aus meiner Sicht nur was für die Viertelmeile o_0

    Verkauf den Volvo...
    25TKM mit Benziner ist ne Hausnummer, denke der wird sich ja auch seine 10 Liter genehmigen.


    Für den wirst du auch mit Sicherheit mehr bekommen (denke ich)
    Wertverlust ist bei dem Volvo dann auch höher wenn du ihn jetzt durchgehend fährst.



    So würd ich das machen.