Beiträge von Kollegga

    http://www.e90post.com/forums/…hp?p=7247686&postcount=12
    Set the DPFIX to 6pm to start. If it is too strong, you will trigger 2C31/2C32 codes via
    the BT. If it is too weak, you will trigger 29F4/29F5 codes via the BT. Once you trigger
    2C31/2C32 codes it can be a challenge to get them to clear. Lower the DPFIX v3 setting
    1/8 turn, clear all codes, and reset oxygen sensor/lambda adoptions in the command
    section. Once 2C31/2C32 codes are triggered they will continue to come back even after
    the DPFIX v3 has the appropriate setting, until the ECU runs a series of internal checks.
    So rack up the miles on each setting. 4-5 miles is not enough, more like 20-30 miles of
    varied driving.

    VRSF LLK wär ich wohl auch dabei ^^


    Ist der mit neuen Schläuchen (wie Forge) oder werden orig. BMW genutzt?!
    EDIT:



    We offer this intercooler in two different variants. The intercooler is available with the stock connectors or the less restrictive, more convenetional pipe/coupler connectors. The stock connectors allow for easier installation but they also create unneccessary backpressure and neck down to almost 2". The ideal connector requires a bit more install time due to the removal of the factory connectors but it eliminates the restriction from the intake tract which allows for more mid-range/top end HP. The removal of the factory connectors is 100% reversible. Each VRSF intercooler is hand finished and pressure tested up to 50 psi to ensure quality.

    Habe bei der Messung in der Tat spät beschleunigt.


    Aus meiner Sicht passen meine Messungen idR auch. hab das ja auch nie angezweifelt ^^.



    Auf nem LPS hatte ich 440PS.


    Mit dem Programm komme ich auch (in etwa) auf diese Leistungswerte.


    Daher ist das für mich (Schalter) eine gute Sache.
    Es passt halt nicht immer.


    Aber wenn man die Fehler im Vorfeld verringern kann, ist es besser.
    War mir nicht bewusst, dass Beschleunigungen aus hohen Drehzahlen dann zu falschen Leistungsangaben führen.

    Dein Log bzw. die Auswertung ist falsch ^^


    Hatte auch schon paar Mal diesen Fehler, dass die Leistung zum Schluss nochmal extrem hochgeht und diesen steilen Knick ganz am Ende des Drehzahlbandes hat.
    Das ist aber unrealistisch und entspricht nicht der Wirklichkeit =)


    Hat keiner von den Automaten mal den Entwickler angeschrieben?!