
335i JB4 - wer hats verbaut?
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Direkt der erste Post von Terry:
G5 ISO RB Dyno Testing - 10-09-2012, 11:53 AM
Hey guys,Was able to sneak over to the dyno today for a little test and tune with the new setup. The car is our 2008 automatic 135i with the following mods:
JB4 G5 ISO
Map 3 w/ 80 Additive
RB Turbos
BMS Downpipes
BMS DCI
BMS 2.2g meth kit w/ CM14 nozzle, running straight ethanol
BMS flash
BT Intercooler
CPE chargepipe w/ Tial valve
OEM catback
Fuel: 50% E98, 50% 91 octane...
und dann das hier aus dem 2ten Link:
riginally Posted by bigdnno98
From everything that I've read methanol has a higher RON and better heat dissapating properties. Why run ethanol?
No and no, ethanol is 0.1 RON higher (or lower.. Pretty sure higher, lets just go with identical ).. Apparently 2 higher AKI, don't quote me on that, quick google.. I dunno how it works qhen both are the same RON.. Though i've found 3 different values.. One link says 129, another 115, another 108.. I'm pretty sure 115 is the more accurate one... As far as i know 113 is the research octane number for e100/e98
if you sprayed ethanol, it would have pretty much the same effect as methanol cooling wise.. Slightly better actually
Ethanol also has .. Some significant amount more specific energy, methanol has 55% less than gas, ethanol has 27% less
though you need more meth o hit afr'a so it makes more power overall in that regard
ethanol has a higger heat capacity too (my i ternet isnt working very well, you can easily find out in 30 second search)
basically ethanol >> methanol. Can take more boost, absorbs more heat etc.
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Ja, beim 2 email sagte er straight ethanol, das heisst ?
Dachte zuerst du meinst E85
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Nein meinte Ethanol wie geschrieben :-p
Also E100 bzw. E98
Das wird hier in D zumeist in Ethanolkaminen genutzt.
Denke daher ist die Verfügbarkeit auch so gut. -
Aber der Unterschied isch wahrschneinlich nicht mal 1 Oktan ???
Oder liegt der Grund wo anderst ??
Hier kommt man auch gut zu E98
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Denke der Unterschied ist nicht bemerkbar.
Man kommt aber leicht an Ethanol, Methanol zu besorgen ist (zumindest in D) scho etwas schwieriger!
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Ne, ich meine von E85 auf E98
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In den Tank oder in die LLK?
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Wieso Tank oder LLK ??? Keines von beiden.
Verstehe ich hier was falsch
So wie das Meth-System vom Terry funktioniert....
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Mit LLK meinte ich Ladeluftkühlung, also Einspritzung in den Ladeluftkühlungskreislauf wie bei den Methanoleinspritzungen. Hab mich da vllt. etwas missverständlich ausgedrückt.
Mit E85 hast halt bissl weniger Oktan als mit E100 bei der Einspritzung.
Aber mit E85 könnte es au möglich sein!?
Ist aber nur ne Vermutung!