Schritt 1: Fehlerspeicher auslesen
Beiträge von SquatParaIng
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For sure. Look at the e46 330i or the e36 330i.
But of you dont want to sell the car, and daily it I wouldnt bother finding a perfect one. Even if it then has 250k km, you can still enjoy it as a drivers Car.
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Till Schweiger hätte sich gut drin gemacht
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The N52 really is a forgiving Engine to wrench on, given that it is a fairly modern one. I learned to wrench on Cars on my N52.
There are a few odd / annoying Things (Aluminium Bolts - one Time use only!) but nothing that's a real downturn.
If you tore apart your M47, the N52 will likely be easier to work on. No Turbo, no Commonrail (the M47 has one, right?), no swirl Flaps etc.
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Gibt viele Möglichkeiten, les ihn mal aus. Am besten selbst Mittel dazu besorgen (OBD Kabel mit Interface, Software für den Laptop).
Lambdasonden sind noch alle die ersten?
Also hat er mit 175tkm womöglich noch die ersten Kerzen?
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+1 on the Rust, Road Salt is a Bitch in southern Germany.
Vanos Solenoids are the first thing to get clogged up because of the long intervall. Imo it doesnt really matter tho, most Cars have been serviced with that Intervall for years on end, and still run.
As long as it runs fine when you get it, there shouldnt be any Issue with that. However, I also run a 10k / 1 year Intervall.
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The N52 in my Car is pretty great. It's strong, it sounds nice, runs smooth, and (as of now) there are no Problems with it. Even has the first Water Pump still.
However - the Starter Motor, CCV, all Oxygen Sensors, and the VANOS Solenoids are new. All of that is only minor Stuff tho, that is doable if you want to wrench on the Car. Also the common Oil leaks (Oil Filter Housing, Valve Cover, Oil Pan) are DIYs, except for the Oil Pan Gasket.
Before the Engine has any major Issues (beware of the b25 tho, they are not as reliable apparently) the Rest of my Car will fall apart.
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Besorg dir einen mit integriertem Akku, haben eh die meisten. Hält zwar nur so 30 Minuten, aber du hockst ja seltenst länger als 30 Minuten mit ausgeschalteter Zündung im Wagen.
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Das hatte ich auch ne Zeit lang, ging dann von selbst weg, kam wieder, ging wieder weg.
Auch nach dem Tausch vom Fahrwerk.
Zum Diff Ausbau:
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@MaxJ30
Ja die Felgen mag ich in Kombination mit der Farbe auch am liebsten. Mit schwarz oder anderen Farben gefallen mir sie nicht so. Im Winter fand ich die Styling 161 aber schöner, jetzt wieder die 160. Keine Ahnung wieso. Man muss sie nur sauber halten, sonst gehen die etwas unter.Ich wünschte nur mein Wagen wär in seinem Leben immer so gepflegt worden, wie du das mit deinem tust.