1x Einlaß
1x Auslaß

Hilfe! Mein 325i will nicht mehr...
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Du meinst aber schon das Magnetventil oben am Zylinderkopf oder?
Weil ich finde nur eins im ETK.
Hier ist es die Nummer 1. -
nee die ventile für zu und abluft die gleich vor der vanos einheit hängen...
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Ich steh grad aufm schlauch, ich hab kein plan wo die dinger liegen sollen. Kannst du se mir im ETK zeigen?
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Halt die 1 ist schon das richtige... das ist doch ein schnitt...in der stückliste steht auch 2 mal drin
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ah jetzt hab ichs gecheckt dankeschön!
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servus miteinander!
ich komme aus dem zroadster zu euch rüber da in meinem zzzz ebenfals der n52 2.5si drin steckt.
der fehler der an meinem wagen auftritt wird hier schön beschrieben! super!mein händler bekommt das problem nicht in den griff und im zroadster forum hat scheinbar niemand sonst das problem mit dem 2.5si.
hier der thread dazu
http://www.zroadster.com/forum…tti_2006_montagsauto.htmlich werde heute nochmal mit meiner werkstatt in verbindung treten und erfragen ob sie die magnetventile auch ausgetauscht haben. falls nicht weiß ich ja was ich zu tun habe.
mir stellt sich gerade nur die frage wo denn das 2. ventil sitzt? auf der zeichnung im etk ist nur eines abgebildet... ???
danke für eure hilfe!
edit:
hat jemand die puma nr noch zur hand.
der link auf seite eins ist scheinbar totmir liegt nur das Service bulletin dazu vor... (sollte doch nix anderes ein als puma... "problem und maßnahme")
ZitatSI B 11 05 05
Engine
December 2006
Technical ServiceThis Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.
SUBJECT
N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults
MODEL
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005
E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production
E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production
E83 (X3) with N52 from 9/2006 productionSITUATION
Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.
Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization
• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range
• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically
• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for
synchronization• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range
• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically
CAUSE
VANOS solenoid valve is jammed or sticking.CORRECTION
On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.PROCEDURE
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:
Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.
It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.
Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.
E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:
Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.PARTS INFORMATION
Part Number Description Quantity11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1
WARRANTY INFORMATION
Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.
Defect Code Refer to KSD