Alles anzeigenHallo Mitglieder des Forums.
Ich bin neu in diesem Forum und komme nicht aus Deutschland. Bitte entschuldigen Sie die Verwendung für Google Übersetzer aus dem Englischen.
Ich lebe in Kroatien und habe 4/2017 1h östlich von München (Pfarrkirchen) einen E90 320d (M47, 11/2006) gekauft. Das Auto hatte 160000 km.
Ich würde gerne einen anderen BMW aus Deutschland kaufen, bin aber besorgt über Rostprobleme, da mein aktueller E90 beim Kauf viel Rost an der Hinterradaufhängung hatte (siehe beigefügte Bilder). Das Auto wurde in der Zwischenzeit umfangreich repariert, aber ich möchte es vermeiden, die Arbeit an einem neuen potenziellen 330i erneut zu erledigen, da dies ziemlich kostspielig ist.
Da es in Kroatien keinen 330i zum Verkauf gibt, bin ich gezwungen, aus Deutschland zu importieren, und ich suche Rat, wie ich kein anderes Auto mit Rostproblemen finden kann.
Ist der Nord- / Westdeutschland weniger von Schneefall und Salzstraßen betroffen?
Da ich nach einem 330i mit N52-Motor suche, müssen diese von 2005 bis 2007 sein. Wie können diese Motoren hohe Meilen wie 180 bis 220.000 km zurücklegen? Soll ich sie von der Suche ausschließen oder nicht?
Danke für Ihre Hilfe
English original:
Hello fellow forum members.
I am new to this forum and am not from Germany, so please excuse the use for google translate from English.
I live in Croatia and have bought an E90 320d (M47, 11/2006) in 4/2017 east of Munchen (Pfankirchen). The car had 160,000 km.
I would like to buy another BMW from Germany but am concerned about rust problems as my current E90 had a lot of rust on the rear suspension when I bought it (see attached pictures) .
The car had extensive repair done to it in the meantime, but I would like to avoid doing the job again as it is pretty costly.
Since not many people drive 330i in Croatia, I am forced to import from Germany, and I am looking for advice how not to repeat the
Is the north/west part of Germany less affected by snowfall and salt roads.
Since I'm looking for a 330i with N52 engine they have to be from 2005-2007, how do these engines take high miles, like 180-220 000 km? Should I exclude them from the search or not?
Thank you for your help
Hi and welcome to the community.
Definitely a good decision to look for the N52B30 derivative of the E90 family. From my experience one of the best engines ever made.
High mileage won't be a serious problem for this reliable machine but you must be aware that there are a lot of other parts involved, like suspension, differential, clutch, cooling system and so on and so far. Just a heads up, to prevent surprises.
Concerning rust, the shown pictures are more or less normal for a all year driven E90 and are the result of the salty roads. It maybe doesn't look good but in fact isn't serious from the technical or safety point of view.
You mentioned the E46 330i, and as a matter of fact I had the convertible version and the E90 330i for a long time in parallel. The N52 has more punch especially at rpms > 5000. Beside of that not the annoying Oil consumption problem of the E46.
And as we are talking about Oil, I recommend to use the BMW LL01 or LL04 standard and change as required by service interval, except you intend to redline the engine every single day at the race track.
I hope that helps a bit, in addition you can check my linked 330i thread.